Crowdfunding ontgroeit de kinderschoenen

09 januari 2013

Definitief toegevoegd aan de financieringsmogelijkheden voor uw innovaties en projecten in 2013, crowdfunding.

Exceptionele voorbeelden zijn er(7 miljoen voor de Windcentrale) maar nog belangrijker is het te weten dat de gemiddelde opbrengst per campagne ligt tussen de 30-40.000 euro.

Belangrijke aspecten bij campagnes voor crowdfunding worden steeds helderder: Door een goede voorbereiding bij, en dialoog via social media met het beoogde publiek ontstaat draagvlak. Belangrijk is het van tevoren een route uit te stippelen en te bepalen waar het publiek kan instappen. Niet alleen financieel maar zeker ook als mede-eigenaar van het idee. Zo haalde WakaWaka uit Haarlem 400.000 euro op onder 6000 deelnemers voor  de ontwikkeling, productie en verkoop van hun lampen. Hun kern draait om duurzaamheid met een betrokken gemeenschap van aanhangers. Ook op gebied van projecten liegen de resultaten er niet om; Perfect Earth(een spel over natuur) haalde  met 90 investeerders 800.000 euro binnen. Ook als draagvlak voor de kunsten werkte crowdfunding; Dichter des vaderlands Ramsey Nasr haalde 7500 euro  binnen via 200 donateurs om gedichten te kunnen verfilmen.

Voor 2013 wordt een enorme toename van projecten en  ondernemingen voorzien die gebruik gaan maken van crowdfunding.

(Bron: FD09012013)

Klinkt het u als muziek in de oren? Of juist niet omdat u zich er niets bij kan voorstellen?

Laat U informeren! Maxmo ontwart.

Contact

Voor vragen of meer info kunt u contact met ons opnemen.
Telefoon nummer: 06-539 351 37

Wat ons bezighoudt

Hoe MAXimaliseren wij uw MOgelijkheden?

Clustervorming: Samenwerken binnen clusters voor innovatie..wie zijn nou de best mogelijke kandidaten? En wat maakt ze de beste?